Ubisoft toont vrijdagavond eerste Far Cry 6-gameplaybeelden

Ubisoft heeft een livestream aangekondigd, waarin het bedrijf de eerste gameplaybeelden van Far Cry 6 zal tonen. Deze stream wordt op vrijdag 28 mei uitgezonden en is via YouTube te bekijken.

In een teaser bevestigt Ubisoft dat de eerste Far Cry 6-gameplaybeelden op vrijdagavond 18:30 uur Nederlandse tijd worden getoond op YouTube. De ontwikkelaar vertelt niet hoelang de livestream zal duren. In de teaser is onder andere Giancarlo Esposito te zien. Die acteur is onder andere bekend van Breaking Bad en The Mandalorian en speelt de antagonist in de komende Far Cry-titel.

Far Cry 6 werd vorig jaar in juli al aangekondigd. De game zou aanvankelijk op 18 februari 2021 uitkomen, maar de titel werd later uitgesteld. Ubisoft meldde eerder dit jaar dat de game 'voor 30 september' moet verschijnen. Ook Rainbow Six: Quarantine moet voor die tijd verschijnen. Ubisoft houdt op 12 juni ook een Forward-presentatie, tijdens de digitale E3 2021-beurs.

Er worden deze week meerdere andere livestreams voor toekomstige games gehouden. Op donderdag worden onder andere een Dying Light 2-livestream en een State of Play-presentatie over Horizon: Forbidden West getoond, respectievelijk om 21:00 uur en 23:00 uur Nederlandse tijd.

Door Daan van Monsjou

Nieuwsredacteur

26-05-2021 • 19:48

80

Reacties (80)

80
78
44
2
0
30
Wijzig sortering
Hopelijk krijgen we FarCry 2 kwaliteit!
Veel meer detail in die game als vastlopende wapens. Het vuur model was daar voor het eerst ontzettend goed!
Hopelijk niet die was 1 van de slechtste.
Anoniem: 84997 @jaaoie1726 mei 2021 20:17
ik vond het rauwe van farcry 2 juist wel gaaf, maar het schuurde af en toe wel tegen irritant/langdradig aan. 'k speelde wel de update waar je altijd direct kon opslaan.
Je bedoelt 3 neem ik aan?
FC2 had een boel leuke physics elementen. Veel breekbare objecten, dynamisch vuur, auto's die schade opliepen op plaats van impact, etc.

In FC3 en verdere delen hebben ze veel van dat soort dynamiek achterwege gelaten en zijn ze meer op visuals gefocused.

FC2 was op zich niet zo'n boeiende game (imo) maar het word bij iedere nieuwe FC even naar voren gehaald als voorbeeld van hoe het beter zou kunnen.
Ondanks het telkens herhalende patroon van de game (zendmast veroveren, dorpen claimen, voorwerpen verzamelen voor upgrades) blijft elk deel toch best vermakelijk.

Ik ben erg benieuwd naar dit deel. De personages beloven in ieder geval een heel vet verhaal.
Oh alsjeblieft niet ;(... Dat is altijd het minst interessante onderdeel. Dorpjes bevrijden is leuk maar die zendmasten sloegen nergens op. Gewoon onnodig het spel oprekken.
Ik heb de zendmasten e.d. in Far Cry 3, 4 en 5 nooit echt irritant gevonden. Doe de puzzel en dat deel van de map is blijven zichtbaar, en je hoeft er niet meer terug te komen. Zelfde voor de dorpjes bevrijden, eenmalig en daarna veel minder vijanden die je onderweg lastig vallen.

Juist daarom vind ik Far Cry zo leuk om te doen: Je hebt in het begin van het spel haast volledige vrijheid om te doen wat je wil, en je voelt je daar ook echt als een zwakke eenling in de grote boze wereld, waarbij je langzaam sterker wordt en meer aankan. En genoeg activiteiten om de speeltijd van het spel zo lang mogelijk te kunnen rekken.

Wat ik trouwens vooral leuk vind in het kader van meer speeltijd eruit halen: Bij Far Cry 3, 4 en 5 kun je als je het spel hebt uitgespeeld, de outposts 'resettten'. Dan zijn deze dus weer van de vijanden. In principe is dit alsof je het spel opnieuw start, maar dan met behoud van al je wapens, items en progres. En je mag helemaal zelf bepalen wat je dan gaat doen, en hoe. Ik hou er wel van als ik meer speeltijd uit een spel kan halen.
Ach, het is gewoon een methodiek om de kaart stukje bij stukje vrij te spelen, meer niet. Ik heb mij er nooit aan geërgerd. Sterker nog, het is altijd het eerste wat ik doe; de hele kaart vrij spelen
Dat is is mijn tactiek vaak ook, vooral om het een beetje uitdagend te maken als je underlevelled in een hoger gebied komt en toch wat meer stealthy moet spelen om het gebied vrij te spelen :*)
Precies dat, heerlijk om met een klapperpistool en een bot mes het toch voor elkaar te krijgen om ze stuk voor stuk uit te schakelen. Nu al zin in!
Ja hier ook en ik vind het lekker ook, niets zo fijn als de hele map vrij spelen en enorm overpowered aan de mainstory beginnen 😋

Kan dus ook wel weer uitkijken naar deze titel.
Zo herkenbaar, helemaal mijn tactiek. Vaak moet je dan bepaalde locaties nogmaals doorlopen omdat je het dan pas moet doen volgens de verhaallijn. Eitje :)
Een balans vinden is voor Ubisoft ook lastig. Far Cry 2: moord iedereen op een kruispunt uit, rij 30 seconden één kant op, rij terug, en het kruispunt is weer volledig bevoorraad en bemand. Far Cry 5: moord één keer iedere vijand op een locatie uit, en de vijand zal er niet over nadenken om die locatie terug te nemen.
Ach kom. Moet dit altijd weer herhaald worden voor ieder nieuws ivm Far Cry.
Vind het ook nog steeds 1 van de leukste franchises. Het is net niet realistisch zoals Battlefield maar toch goed genoeg om het leuk te vinden.

Ook speelt het niet zo moeilijk, wat voor een casual gamer zoals ik nog te doen is.

Nu de Arcade onderdelen van 5 aan het spelen. Maar 3 was toch legendarisch.

En tegenwoordig kun je het op 4k spelen op 1 videokaart, waarvoor ik vroeger 4x Crossfire nodig had.

En met de nieuwe top-acteur wordt het vast weer vermakelijk.
top acteur valt ook wel mee hoor. Denk dat je hem alleen in de intro ziet en aan het eind een keer.
Z'n handtekening: Lachen en dan plotseling serieus kijken.
Anoniem: 574346 @Luchtbakker26 mei 2021 19:57
Ik ben daar juist nu wel een beetje klaar mee. Laat ze eens aub geen typische ubisoft game meer maken... ben bang dat dit deel nog op de oude voet verder gaat, levert ze gewoon nog teveel geld op helaas.
Vond far cry 5 en New Dawn wel vermakelijk! In iedergeval voor 10 a 15 euro prima.
Ik heb Far Cry 3 zo graag gespeeld en er zoveel leuke uren aan beleefd. Nadien Far Cry 4 geprobeerd en de Primal en ik had er na een paar uur genoeg van. Het nieuwe was er zo snel af en dan zat ik gewoon Far Cry 3 opnieuw te spelen.
Ik vond 3 ook de mooiste om te spelen, al vond ik de jungle-savanne overgang van 2 erg mooi, vooral alles in de fik zetten :)
Yeah. En als je het voor de derde keer uitgespeeld hebt, lekker gaan jagen op wilde beesten.
Klaarblijkelijk gaan ze dat helemaal op de schop nemen.
Van mij mogen de bovennatuurlijke hallucinaties wel eruit, daar vond ik niks aan en brak het verhaal voor mij.
Het wordt inderdaad waarschijnlijk gewoon meer van hetzelfde, maar ik koop toch steeds ieder deel weer (ik wacht wel altijd tot ik ze voor rond de 30/35 euro kan vinden, deze zal rond de kerst vast wel ergens in de aanbieding zijn hoop ik)
Ik denk niet dat ze dat in 5 en new dawn hadden.
Nou ja, de eerste met als meta commentaar dat het de enige is en je het niet meer hoeft te doen.
Ik heb sinds FC3 geen far cry game meer aangeraakt. Ik heb een hekel aan ubisofts copy-paste game design. Heb ook sinds AC4:Black Flag geen AC game meer aangeraakt tot Odyssey en heb nu ook weer het gevoel dat ik de komende 5 jaar verzadigd ben van AC games. Denk je dat FC6 een aanrader gaat zijn?
Laat die saaie zendmasten maar achterwege...
Ik als casual speler zit klaarblijkelijk in de doelgroep die het wel leuk vindt. Durf zelfs te zeggen dat deze serie de enige serie is die mij kan bekoren. Ik vind het heerlijk om vrij in een grote open wereld rond te lopen en dorpjes te bevrijden. De gescripte missies vind ik eigenlijk het minst leuk. Zeker die verplichte getimede ontsnappingen (wat elke keer herhaalde in 5) vond ik ruk.
Eensch. :)
Ik kan me nog prima vermaken met Far Cry 1.
Steeds weer een andere tactiek / aanvalsroute bedenken.
En af en toe toch weer verast worden.
Hier hetzelfde. Farcry 3, 4, 5 en new dawn, zijn de enige nog die ik speel. Ik zit dus echt met smart te wachten op het moment dat de game eindelijk eens uit komt.
Andere titels interesseren me totaal niet meer.
Ik mag hopen dat het op oude videokaarten ook te spelen is, zoals een GTX1060. De RTX2000 serie is namelijk maar moeilijk leverbaar, en de RTX3000 is al helemaal nergens te vinden.
Ik zou me daar niet heel druk over maken. Het richt zichzelf, zelfs nu nog op een release op de PS4. AC:V is op een 1060 nog prima te spelen.

Mijn verwachting uit de closed sessies is dat dit zo zal blijven, mits de old gen consoles “meegenomen” blijven worden. En dan bedoel ik niet a la Cyberpunk dat je met 24 FPS op een gemiddelde gaming monitor vooruit kan. Helaas zit dit nog achter NDA - dus veel inhoud verwacht ik nog niet snel online.

Ik zou hopen dat tegen release-tijd de chipbakkerijen op de wereld weer allemaal volop draaien en je gewoon chip-hardware, waar het ook in zit, weer tegen normale marktprijs kan kopen.
Ik draai alles nog op mijn 1060 en dat op een resolutie van 3440*1440, je moet gewoon de rest van de instellingen niet te hoog willen zetten.

Op gewoon Full HD moet je toch een heel eind kunnen komen denk ik?
De vraag is dan. Kan je dan niet beter op een console gamen. Lijkt me logisch dat je alleen echt wil gamen op de pc als je betere prestaties hebt dan een console.
Beter? Logisch?

Een PC is in mijn ogen altijd beter, niet in de laatste reden omdat ik er ook op kan werken en meer resoluties/schermen ondersteund.

Daarnaast zijn games ook nog goedkoper
ja maar wel veel duurder dan een console: een 3060/3070/3080 + 8 core + mem/mb/ssd/voed/case + mechanisch toetsenbord + muis kost je algauw €2000
Mijn budget voor m'n werk PC die ongeveer net zolang mee moet gaan als een console generatie is 1500 inclusief monitor, exclusief GPU.

Console gamen zou mijn rond de €1200 kosten: console 400, tv 400, duurdere spellen 400 in 7 jaar

In mijn ogen ben ik als ik iedere 4 jaar mijn GPU van rond de € 400 koop, goedkoper uit. Een 3060 (Ti) (die voor dat geld te koop zou moeten zijn geweest :'( ) presteert volgens mijn al vergelijkbaar met de nieuwste generatie consoles - en over vier jaar zou ik dan met een RTX 4060 weer de voorsprong pakken qua prestaties..
Tv heb je natuurlijk al neem ik aan. Spellen zijn alleen goedkoop bij sales op pc maar dus geen nieuwe releases bij officiële stores. Grijze markt daarentegen is zowat even goedkoop qua spellen. Xbox in ieder geval. PlayStation is wel duurder.
Ik heb een TV, maar ook een vriendin, als ik wil gamen, wil zij ook iets kunnen zien op een groter scherm dan haar laptop/tablet.

Qua spellen weet ik de details van prijzen niet eens precies, ik zie prijzen voor consoles voorbij komen en heb het idee dat voor de PC de nieuw release prijzen enkele tientjes lager liggen? Niet dat ik nieuwe releases koop, de enige keer dat ik dat volgens mij gedaan heb was met GTA V omdat de PC versie zo enorm veel later uit kwam, bijna 2 jaar als ik me het goed herinner?

Qua oudere spellen/aanbiedingen: ik kwam vandeweek toch wel de uitzondering op de regel tegen toen ik laatst naar RDR2 keek, € 25 voor de consoles en € 40 voor de PC - ik wacht nog wel even ;)

Mijn top 3 meest gespeelde spelen (1000+ uur) de laatste 10 jaar zijn nog steeds Minecraft, PUBG en Kerbal Space Program, alle drie € 20 voor betaald als ik me het goed herinner.
Dat vriendin stukje heb je gelijk 😂

Biomutant kon ik kopen voor 26 euro op de xbox(grijs gebied). Een steam key was ongeveer 35 euro. Komt dus nog best vaak voor dat nieuwe releases op grijs gebied goedkoper zijn. Vaak als mensen roepen dat pc games goedkoper zijn komt omdat ze dan games kopen van keysites. Officiële stores op pc hebben ook gewoon normale prijzen. Op steam sales na zijn pc games dus eigenlijk helemaal niet veel goedkoper. Vooral dus niet met nieuwe releases.
Nee een pc voor gamen is niet altijd beter. Als je even je roze bril af doet. Een xsx blaast de 1060 weg. Jij hebt het over 2k en 1080p resoluties.

Ja je kan meer met een pc dan alleen gamen maar ik heb het specifiek over gamen. Persoonlijk vind ik dat als je gamepc achterloopt op de huidige gameconsoles het tijd is om te upgraden.

Voor de duidelijkheid ik had zelf een gamepc met een gtx1080. Die heb ik ook weg gedaan met de reden dat de xsx die ik nu heb betere prestaties levert dan mijn gamepc.

Games op pc hebben idd betere sales. Maar de grijze markt is bijna even goedkoop op de xbox als pc. Biomutant kon ik bijvoorbeeld al voor 26 euro krijgen voor de xbox. Prijzen van games zakken wel sneller op pc.

[Reactie gewijzigd door MissMe NL op 23 juli 2024 12:40]

Ik houd m'n bril, die trouwens niet roze is, gewoon op als je het niet erg vindt, maar je mag hem wel even lenen, dan kan misschien lezen dat ik nergens zeg dat mijn midrange 1060 of jouw high-end 1080 die beide 5 jaar (en 2 generaties) oud zijn, beter zouden zijn dan de nieuwste generatie consoles die net een half jaar uit zijn. Hoezo appels met peren vergelijken?

De discussie begon over hoe goed Far Cry 6 nog op een oude 1060 kan gaan draaien, dat is de kaart die mensen als Amanoo en ik nu simpelweg in hun PC hebben zitten. Dat het op het moment niet financieel haalbaar een 1060 te vervangen, niet voor iets nieuws, zelfs niet voor iets tweedehands, hoef ik jou - iemand die van high end PC gaming naar een consolegaming is gegaan, niet uit te leggen.

Mocht de markt niet zo verpest zijn en je voor de normale prijs van € 700 een RTX3080 kunnen krijgen, was je dan alsnog overgestapt naar een console (er vanuit gaande 3070 en hoger beter dan de huidige generatie consoles presteert)?
Jij zegt toch zelf een pc is altijd beter? In jou geval is dus een pc niet beter dan een xsx of ps5. Met roze bril bedoel ik dus dat je een pc masterrace houding hebt.

Ik geef aan dat ik een gtx1080 heb gehad en die is in combinatie met mijn systeem achterhaald. Dus een gtx1060 is dan al helemaal achterhaald. Dus nogmaal om te zeggen dat pc gamen altijd beter is, is voor jou en mij niet zo.
Dat ligt echt aan de game/studio.
Ik speel test games al sinds de ps3 met een Intel i7 920 overclocked tot aan de 10xx generatie kaarten.
Inmiddels heb ik een ps5 met daarnaast een Intel i9 10900k - aio cooler - 30xx ter beschikking.

Ik moet zeggen dat op mijn Samsung Q7 de Spider-Man Miles Morales op de ps5 er “beter” uitziet dan bijv CoD op de pc. Gek maar de huidige generatie console geeft best wel bang voor Buck. Mijn PC met WD 85 m.2(!) worden op cold boot tijd verslagen door mijn ps5 atm… hele gekke gedachte dat Warzone sneller start op mijn console dan op mijn pc.

Het is 50% platform optimalisatie vs “raw” pc power. PC gamen kan 1.000.000.000 configuraties hebben en er is maar 1 config per console group. Ja het kan technisch op cijfer gebied misschien “beter” zijn op een pc maar gaat erom wat je ogen visueel ervan vinden.
@Alxndr
Kosten technisch kost mijn pc op 10 jaar zo’n 350-400€ p/jaar. Als ik er zo lang mee doe.. een console is veel goedkoper in dezelfde tijd en biedt andere gemakken/opties. Los van wat games kosten.
Die €3500-4000, is dat enkel hardware?

Mijn laatste systeem, dat het 8 jaar volgehouden heeft, kostte me in totaal ongeveer de helft. Dat is inclusief monitor en nieuwe videokaart na 5 jaar (dat is de 1060 die ik nog steeds gebruik).

Maargoed, je kunt/mag de aankoopprijzen niet zomaar vergelijken, het verdienmodel van de consolemarkt is gericht op de games de consoles zelf worden, zeker vlak na release, met verlies verkocht voor zoveer ik weet. "Los van wat games kosten" gaat in mijn ogen niet op.


edit: Welke gemakken opties geeft een console me die ik niet al op mijn smartphone/tablet/TV/PC heb? Het enige wat ik kan bedenken is de blueray speler als ik voor die versie zou gaan (zou ik niet doen, spiegelplaatjes zijn zoo 2000)

[Reactie gewijzigd door Alxndr op 23 juli 2024 12:40]

Remote gamen werkt bij PS5 bijv out of the box zonder bijzondere router instellingen. Ik heb wel eens ruzie met de software om mijn controller te herkennen - op de ps5 niet.

De ps5 die koppel ik los en sluit ik zo aan op mijn vakantie huisje op Texel. Mijn pc is en blijft waar die staat.

Wil ik daar remote op, moet ik poorten open zetten, vpn of iets regelen. Op een console is het gewoon click n go play.

Beiden hebben hun eigen voordelen. Tis maar net wat voor je uitkomt.

Ik ben mbt setup zeker €3000 aan pc onderdelen kwijt geweest puur voor de kast. Als ik dat nu weer bestel zit ik handig over de 4 heen. Dat is veel geld, zelfs in 5 jaar vs hetzelfde “gemak” wat de ps5 aanbiedt voor een fractie van de kostenplaat.
Lijkt me logisch dat je alleen echt wil gamen op de pc als je betere prestaties hebt dan een console.
Nee hoor. Ik speel shooters op mijn PC, omdat ik met muis/keyboard veel beter overweg kan dan met een controller bij FPS games.
Er van uit gaan dat je shooters bedoeld die ook te krijgen zijn op consoles. Die zijn tegenwoordig ook met muis en toetsenbord te spelen. Zelfs Assassin's Creed valhalla is met muis toetsenbord te spelen 😂
Ik mag toch hopen dat mijn gtx 1080 het nog wel goed draait.
Ik heb mij ontzettend vermaakt met 'Far Cry 5' en 'Far Cry: New Dawn'. (y)

'Far Cry 5' heeft, naar mijn mening, misschien wel één van de beste videogame soundtrack / score ever! Mocht je nieuwsgierig zijn? Check dan Dan Romer's Far Cry op Spotify. _/-\o_
Daar had je niet echt meer die torentjes gedoe meer. Maar bij new dawn weer dat level systeem, wat ik weer minder vind.
FC3 vond ik heel gaaf. Recentelijk 5 opgepakt, ervan uitgaande dat het meer van hetzelfde, maar dan anders zou zijn. Viel me vies tegen. Karakter en verhaal pakten me totaal niet en ik voel me heel alleen. In 3 had je dat dorp met die inheemse stam waar een leuke sfeer hangt en ik me welkom voelde :p
In 5 heb je alleen een ouwe draak in een kelder?
Ik denk dat FC niet echt meer mijn soort spel is.
Ik zeg nu misschien iets waar niet iedereen het mee eens is, maar ik vond dat Far Cry 4 dat gevoel wél had, waar Far Cry 5 dat inderdaad niet had. De game ziet er nog steeds goed uit en Kyrat is qua locatie zeker net zo goed als (en misschien zelfs wel beter dan) de Rook Islands. Pagan Min is misschien net geen Vaas maar desalniettemin is hij zeker wel een waardige antagonist. De kampen die je kan veroveren zijn naar mijn mening ook beter dan in Far Cry 5 en misschien ook wel beter dan Far Cry 3.

Als je hem nooit hebt aangeraakt is het misschien het proberen waard :) is vaak wel voor een euro of 10 op te pakken op Steam/Uplay in een sale.
Hmm, ik heb Far Cry 5 nog gespeeld op mijn oude Core i7 920 (lichtjes overgeklokt) met 12 GB geheugen en gtx 1030 gespeeld. Onder de minumspecs, maar ik vond het als casual gamer prima te doen. Zou dat bij FC6 ook nog lukken?
Hmm, ik heb Far Cry 5 nog gespeeld op mijn oude Core i7 920 (lichtjes overgeklokt) met 12 GB geheugen en gtx 1030 gespeeld. Onder de minumspecs, maar ik vond het als casual gamer prima te doen. Zou dat bij FC6 ook nog lukken?
Dat is volgens mij de kracht van unreal engine waar far cry gebruik van maakt. Die kan bij lage specs evengoed prima beelden toveren.
Far Cry maakt gebruik van de DUNIA engine, niet van Unreal.
Ben eigenlijk meer benieuwd naar Dying Light 2. Alle Far Cries sinds deel 3 zijn hetzelfde.
Voor fc1 nog een ati 9800 pro 128mb gekocht, tijd gaat snel, zucht...
Je hebt gelijk, fc1 is uit 2004, ik had iets veel ouders in mijn hoofd!
Anoniem: 454358 26 mei 2021 20:29
Far cr5 was al zoveel beter dan 4, maar dat op zoek gaan naar cartoon boekjes, aanstekers, pluchen beten etc mag er allemaal wel uit. En dat nederzetting veroveren zonder alarm is ook niet echt meer van deze tijd, alsof die gasten geen gsm hebben 😅

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.